Důležitost textu odkazu (anchor text)

27. února v 20:50

Anchor text u odkazů (prokliknutelný text) je důležitý podobně jako je důležitý samotný titulek (ttitle vaší stránky). Vyhledávačům totiž radí, co si ostatní lidé myslí o stránce, na kterou odkazují. Google jde dokonce tak daleko, že když se ho zeptáte na výraz, který není na stránkách příliš frekventovaný, pomůže si slovy z indexu anchor textů. Nakonec to můžete vidět, pokud si kliknete sem tam na odkaz archivni verze vyhledané stránky na Google.

Tvar odkazů ale nesouvisí jenom s optimalizací stránek pro vyhledávače, souvisí také s použitelností samotné stránky, která odkazuje. Možná si někteří pamětníci pamatují diskuzi a následnou sérii článků na téma „klikni zde„, kde se rozebíralo, zda je lepší nabídnout návštěvníkům stránky informativní odkaz ve smyslu Více informací o výrobku xyz nebo Pro více informací klikněte zde.
 
Je jasné, že z hlediska SEO je vhodnější varianta první, z hlediska především nezkušených uživatelů je však vhodnější spíše druhá možnost. Jak z toho tedy vybruslit? Tj. uspokojit vyhledávače a zkušenější uživatele a současně 60leté babičcce, která sedí u Internetu podruhé v životě?
 
Zdroj: michalkubicek.cz