Google Algoritmy 2012 – 2013

seo news

Změna algoritmu u vyhledávače Google probíhá stále častěji a to několikrát za rok. Kdo se má v tom vyznat? Trochu Vám pomůžeme. Jedná se o změny algoritmu, které se udály v roce 2012 až 2013 a zásadně změnily výsledky vyhledávaní.

Vyhledávač google od roku 2010 začal masivně měnit algoritmy a penalizoval nevhodně optimalizované weby, kde vše se točí kolem unikátního textu (bez duplicity) v obsahu webu a odkazový profil (relevantní a přirozené odkazy se vhodným anchor textem).

1) Google Penguin 1.0 – spuštěn 24.dubna 2012, který zasáhl přeoptimalizované weby, které měli nakoupeny nepřirozené odkazy (patičky) a částečně weby s duplicitním obsahem. Další výrazná aktualizace algoritmu byla v prosinci 2012, kdy se na začátku roku 2013 řada e-shopů propadla.

2) Google Panda – mnoho aktualizací od roku 2011, jen v roce 2012 jich bylo 14 a to se zaměřením na lokální výsledky a penalizace webů s neoriginálním obsahem

3) Google Penguin 2.0 – spuštěn 22.května 2013, který ještě více komplexně upravil algoritmus se zaměřením na duplicitní obsah, nakupované odkazy v patičce (kde nejde o návštěvnost, ale pouze zdroj zpětných odkazů), penalizace nekvalitních PR článků na nekvalitních webech a postih webů s vysokou hustotou klíčových slov.

4) Seznam – změnil algoritmus po vzoru Google v prosinci 2012 a postupně se ho snaží upravovat, aby dotáhl Google, ale zatím nepostihuje přeoptimalizané weby a špatné odkazové profily tolik jako Google.

5) Google Kolibřík – novinka ze září 2013, která ovlivní až 90% (dříve to byly jen zlomky) všech hledání na světě, jde tedy o největší úpravu algoritmu, kde se zaměřuje na tvar vyhledávacího dotazu, kde je zaměření na celou větu a nejen klíčová slova. Není tedy zaměřen na zpětné odkazy nebo unikátní obsah jako dříve, ale ovlivní to hledanost a důležitost long tailu klíčových slov.

Souhrn aktualizaci pro Google Penguin 2.0 :

–          Duplicitní obsah, tedy více domén s rozkopírovaným obsahem a to jak méně nebo více

–          Unikátní obsah na všech webech, včetně popisu produktů

–          Nakupované odkazy v patičce, kde není primární proklik, ale jen zpětný odkaz

–          Nakupovat tam, kde odkazy neprodávájí se zaměřením na možné prokliky, sekundárně až SEO efekt

–          Publikování nekvalitních PR článku na nekvalitních webech

–          Vyhnout se PR článkům typu Placla, kde jsou nekvalitní obsahy zaměřené jen na SEO

–          Používat v PR zpětný odkaz na zanořené kategorie/podkategorie, ne na home page

–          Často používané anchor texty

–          Diverzifikace a pravidelná obměna anchor textu v odkazech

–          Směřování odkazů na stejné adresy

–          Používání směrování na kategorie a podkategorie, častá obměna odkazů v průběhu celého roku

–          Zpětné odkazy z nekvalitních nebo nerelevantních webů

–          Odstranění odkazů z netematických a nekvalitních webů

–          Vysoká frekvence klíčových slov na stránce

–          Doplnění obsahu o kvalitní obsah a snížení % zastoupení klíčových slov na jednotl. kategorie