Homepage slouží k uhlodání zákazníka - naostřete si zoubky

24. března v 10:57

Zákazníci milují vtipy, hrátky s češtinou a účelné stránky, aneb když už musím něco hledat, tak ať se u toho pobavím! Správný copywriter by měl kreativně myslet, ne jen psát písmenko za písmenkem jako automatický stroj na štrikování ponožek.

Přemýšlejte nad tím, co si zákazník přečte jako první. Na takových místech seznamte návštěvníky webu se svým cílem. Cílem? On existuje nějaký cíl webových stránek? Webové stránky přece prostě jsou a už nic nepotřebují. 

Neposlouchejte tento vnitřní hlas a raději si své cíly jasně vytyčte. Chcete, aby zákazníci odebírali newsletter? Chcete získat skrze web nové zákazníky? Chcete prodat své výrobky v eshopu? Tak tomu přizpůsobte svou webovou stránku.

Homepage je ideální místo, kde své zákazníky tak nahlodáte, že na konci stránky (až vše napínavé přečtou) radostně splní váš cíl. Budou tak nadšení, že si vůbec neuvědomí, že právě odeslali svůj email na odebírání newsletteru, anebo že před chvíli nakoupili nové kuchyňské utěrky. 

Jak hlodat? Naostřete si pořádně zuby a hlavně svůj jazyk.
Na hlavní stránce by mělo být vaše logo. (O něm někdy příště.) Pod ním slogan. Úderný, krátký, do šesti slov. Slogan, který vaši firmu představí a zároveň zákazníkům nenápadně vysvětlí, co zde mají dělat. Pokud nemáte slogan, napište pod logo alespoň něco velkým písmem. To něco musí ukázat pár slovy kdo jste  a něco opravdu fakt zajímavého slíbit. Pak budou zákazníci číst dál.

Takový nadpis může vypadat: "Jsem copywriter. Díky mě se na vaše stránky budou zákazníci vracet." Tak hurá do psaní a vymýšlení. Uhlodejte své zákazníky ke svým cílům!

 

Chcete být vtipným a kvalitním copywriterem? Přináším 5 ultraostrých (v)tipů, jak si hrát s písmenky.

1.Propusťte uzdu své fantazie. Lidé si raději přečtou něco vtipného než: sáhodlouhéodbornéčlánkyosložitýchdopodrobnavysvětlovanýchtechnickýchzáležitostech,kteréjsoutaknudné,žedříveusnouneboznechuceněodejdou. Dobrou noc!

2.Čtěte. A nejen populárně naučnou literaturu, při které sníte, jak budete úspěšným. Čtěte také beletrii, básně, dětské říkanky nebo nadpisy v bulváru. Vše je skvělá inspirace ostrého copywritera.

3.Nepiště moc malým. Pokud si budou muset brát lupu tlustou stejně jako širokou i ti, co vidí jako ostříži, nikdo si vaše skvělé vtípky nepřečte. Prostě to neuvidí.

4.Slibujte na stránkách tak zajímavé, ale reálné věci, že vám zákazník bude zobat z ruky.

5.Pište krátce. Ale zabodněte své psací pero rovnou do srdce zákazníka. 

Homepage navede zákazníky tam, kde potřebujete

Chytáte se vytvořit webové stránky? První myslete na homepage. K čemu je? K tomu, aby lidé neodcházeli. Zaujměte je a vžijte se do svých zákazníků.

Přemýšlejte nad tím, co si zákazník přečte jako první. Na takových místech seznamte návštěvníky webu se svým cílem. Cílem? On existuje nějaký cíl webových stránek? Webové stránky přece prostě jsou a už nic nepotřebují. 

S tímhle byste daleko nedošli. Webové stránky jste si pořídili s nějakým cílem a ten cíl chcete vyplnit. Pokud vaše webovky nemají cíl, tak je nemá cenu vytvářet.  

Chcete, aby zákazníci odebírali newsletter? Chcete získat skrze web nové zákazníky? Chcete prodat své výrobky v eshopu? Tak tomu přizpůsobte svou webovou stránku.

Homepage je ideální místo, kde své zákazníky tak nahlodáte, že na konci stránky (až vše napínavé přečtou) radostně splní váš cíl. Budou tak nadšení, že si vůbec neuvědomí, že právě odeslali svůj email na odebírání newsletteru, anebo že před chvíli nakoupili nové kuchyňské utěrky.