Každý den trávíme na internetu, konkrétně na sociálních sítích, hromadu času. Většinou se snažíme být v obraze s tím, co se kolem nás děje. Udržujeme si kontakty, poznáváme nové lidi, hledáme novinky a aktuality, které souvisí s aktuální situací u nás, ale i ve světě.
Díky internetu si lehce najdeme práci, když o ni přijdeme. Mnohdy dostaneme novou práci ještě ten samý den, protože internet je plný takových nabídek zejména nyní, kdy je nouze o pracovní sílu. Ovšem málokdy si uvědomujeme, že za takovými webovými stránkami někdo stojí. Někdo se o ně musí starat – někdo tam píše články, jiný optimalizuje webové stránky pro vyhledávače, abychom je rychle našli a tím přinesli majiteli webu peníze do kapsy, což je mnohdy jeho jediný výdělek.
Takoví lidé, co za tím stojí – SEO konzultanti, musí znát hromadu věcí, díky kterým jsou weby hojně navštěvované. Musí znát mnoho pojmů, které jsou opravdu nutné k tomu, abychom byli v této profesi nejlepší. Pokud se chceme v tomto oboru posouvat, víme i to, co běžný SEO konzultant nezná. Zajímáme se dokonce i o design a grafiku, protože přece jenom i takové věci, když víme, tak máme velkou výhodu oproti jiným SEO konzultantům v oboru. Máme najednou jistou konkurenční výhodu a víme, že si zákazníci vyberou nás, nikoliv konkurenci. Pokud chceme mít i v tomto případě taky nahoru, pak bychom měli vědět i to, co je to crawl budget.
Co to tedy je?
Ohledně tohoto pojmu se nyní točí mnoho diskuzí mezi marketéry, zaměstnanci Googlu či mezi webmastery, protože nikdo skutečně nevěděl, co to vlastně je a jak to funguje. Pojďme se tedy trochu vzdělat a říct si, co to vlastně je. Jeho definice je následovná – crawl budget definuje dobu strávenou roboty vždy na jednom jediném webu a počet stránek, které prochází během jistého časového úseku. Může to být třeba den, týden či měsíc. Je složen ze dvou částí a každá webová stránka má svůj Crawl budget zcela jiný. První část je crawl rate limit, a ten znamená, že kolik souběžných průchodů robotem zvládne daný server. A pak Crawl demand, který se orientujě podle popularity stránek nebo podle celkové aktualizace webu.