Běžný uživatel u Google Analytics zapomíná na řadu zcela běžných nastavení, mezi které patří například vytvoření více profilů, vytváření odlišných přístupových práv nebo měření konverzí.
Profily
Google Analytics umožňují vytvořit si ke každému unikátnímu měření řadu profilů s různě filtrovanými daty. Výhod toho řešení může být celá řada. Od jednoduššího pohledu na zvolená data až po možnost omezit přístup vybraným spolupracovníkům pouze k určitým segmentům dat. Zlaté pravidlo GA říká, že vždy by jeden profil měl být záložní. Neměl by obsahovat žádné filtry, data by neměla být jakkoliv upravována, jde prostě o zálohu.
Představte si, že po půl roce sběru dat o návštěvnosti zjistíte, že jste v některém z filtrů udělali chybu. Místo toho abyste filtrovali IP adresu své společnosti (a návštěvy z firemní sítě tak do webové návštěvnosti nepočítali), jste omylem zakázali měření všech přístupů ze sítě O2. Nasbíraná data pak nemají vůbec žádný význam. Nemáte-li záložní profil se všemi údaji, nikdy nic relevantního nezjistíte a celé měření je potřeba začít znovu. Nezapomínejte tedy na záložní profil a nikdy se ho nesnažte jakkoliv upravovat. Může být vaší záchranou.
Přístupová práva
Když se občas podíváte na to, kdo vlastně má přístup k vašemu účtu Google Analytics, rozhodně neuděláte chybu. Přístupy ke GA obvykle v čase bobtnají. Tu dáte přístup kamarádovi, který „vám pomůže s nějakým problémem“, tu agentuře, se kterou zrovna vyjednáváte o spolupráci a přístupy samozřejmě má i řada spolupracovníků.
S kamarádem se ale nakonec pohádáte, s agenturou spolupracovat nezačnete a spolupracovník už dávno pracuje u konkurence. Navíc v rámci zjednodušení jste všem zúčastněným samozřejmě dali kompletní správcovská práva, protože to přece jednodušší. Že mohou přidávat další uživatele, upravovat profily či je mazat? To se přece nestane. Ale ano, stát se to klidně může. Ať už omylem či záměrně. Sledujte tedy, kdo má přístup k vašim firemním údajům a přístupová práva pravidelně mažte. Do svého účetnictví taky nepouštíte kde koho.
Konverze
Někdy mám pocit, že konverze nejsou měřeny snad ve dvou třetinách účtů, které nám klienti nasdílí. „Nám stačí jenom vidět, kolik lidí na web chodí,“ je obvyklý přístup. Že o samotném výkonu webu návštěvnost nic neřekne je jedno, hlavně že něco měříme. Nastavení konverzí v Google Analytics je přitom jednoduché a na webu existují snad stovky návodů „jak na to“.
Ještě zásadnější chybou, alespoň z mého pohledu, je nenasazení e-commerce měření u e-shopů. To umožňuje lépe zmapovat návštěvnost a změřit její výkon až na úroveň konkrétních položek. Ano, nastavení e-commerce měření už je komplikovanější a občas vyžaduje zásah programátora, ale řada řešení pro e-shopy už je na podobné měření připravena a nastavení je tak otázkou jen několika kliknutí. Význam konverzí pro následné analýzy návštěvnosti a jejich výkonu tak může být (a obvykle i je) zásadní.
Zdroj: effectix.com