Změna algoritmu u vyhledávače Google probíhá stále častěji a to několikrát za rok. Kdo se má v tom vyznat? Trochu Vám pomůžeme. Jedná se o změny algoritmu, které se udály v roce 2012 až 2013 a zásadně změnily výsledky vyhledávaní.
Vyhledávač google od roku 2010 začal masivně měnit algoritmy a penalizoval nevhodně optimalizované weby, kde vše se točí kolem unikátního textu (bez duplicity) v obsahu webu a odkazový profil (relevantní a přirozené odkazy se vhodným anchor textem).
1) Google Penguin 1.0 – spuštěn 24.dubna 2012, který zasáhl přeoptimalizované weby, které měli nakoupeny nepřirozené odkazy (patičky) a částečně weby s duplicitním obsahem. Další výrazná aktualizace algoritmu byla v prosinci 2012, kdy se na začátku roku 2013 řada e-shopů propadla.
2) Google Panda – mnoho aktualizací od roku 2011, jen v roce 2012 jich bylo 14 a to se zaměřením na lokální výsledky a penalizace webů s neoriginálním obsahem
3) Google Penguin 2.0 – spuštěn 22.května 2013, který ještě více komplexně upravil algoritmus se zaměřením na duplicitní obsah, nakupované odkazy v patičce (kde nejde o návštěvnost, ale pouze zdroj zpětných odkazů), penalizace nekvalitních PR článků na nekvalitních webech a postih webů s vysokou hustotou klíčových slov.
4) Seznam – změnil algoritmus po vzoru Google v prosinci 2012 a postupně se ho snaží upravovat, aby dotáhl Google, ale zatím nepostihuje přeoptimalizané weby a špatné odkazové profily tolik jako Google.
5) Google Kolibřík – novinka ze září 2013, která ovlivní až 90% (dříve to byly jen zlomky) všech hledání na světě, jde tedy o největší úpravu algoritmu, kde se zaměřuje na tvar vyhledávacího dotazu, kde je zaměření na celou větu a nejen klíčová slova. Není tedy zaměřen na zpětné odkazy nebo unikátní obsah jako dříve, ale ovlivní to hledanost a důležitost long tailu klíčových slov.
Souhrn aktualizaci pro Google Penguin 2.0 :
– Duplicitní obsah, tedy více domén s rozkopírovaným obsahem a to jak méně nebo více
– Unikátní obsah na všech webech, včetně popisu produktů
– Nakupované odkazy v patičce, kde není primární proklik, ale jen zpětný odkaz
– Nakupovat tam, kde odkazy neprodávájí se zaměřením na možné prokliky, sekundárně až SEO efekt
– Publikování nekvalitních PR článku na nekvalitních webech
– Vyhnout se PR článkům typu Placla, kde jsou nekvalitní obsahy zaměřené jen na SEO
– Používat v PR zpětný odkaz na zanořené kategorie/podkategorie, ne na home page
– Často používané anchor texty
– Diverzifikace a pravidelná obměna anchor textu v odkazech
– Směřování odkazů na stejné adresy
– Používání směrování na kategorie a podkategorie, častá obměna odkazů v průběhu celého roku
– Zpětné odkazy z nekvalitních nebo nerelevantních webů
– Odstranění odkazů z netematických a nekvalitních webů
– Vysoká frekvence klíčových slov na stránce
– Doplnění obsahu o kvalitní obsah a snížení % zastoupení klíčových slov na jednotl. kategorie