Internet je v dnešní době velkým pomocníkem, který nám denně ulehčuje náš život. S jeho pomocí si můžeme lehce najít práci v den, kdy o práci přijdeme, lehce si pak můžeme hledat kamarády přes sociální sítě či udržovat kontakty s těmi, kteří jsou od nás daleko.
Je nutné však poznamenat to, že internet nám ulehčuje život zejména tak, že můžeme své finance či například jiné podobné záležitosti zřizovat z pohodlí domova a nemusíme tak stát velkou frontu na poště, protože potřebujeme zaplatit nájem. Pro mnohé pracovně a časově vytížené lidi je skvělá například i možnost objednávky potravin nebo jiného zboží až domů, protože právě v tomto případě se můžeme těšit na to, že hned uvaříme z čerstvých potravin, když přijedeme domů.
Za každým takovým e-shopem a za každou takovou webovou stránkou však stojí nějaký majitel a nějaký člověk (nejčastěji SEO konzultant), který se o danou stránku stará a který o ni pečuje. Musí se vše dobře optimalizovat pro vyhledávače a musí se samozřejmě zajistit také dobrá marketingová strategie, která nám pomůže být lepší než konkurence. Jak ale zlepšit marketingovou strategii konkrétně pro B2B?
• Tvořte pro lidi, nikoliv pro samotné vyhledávače
Mnoho lidí si neuvědomuje, že tvorba obsahu je důležitá pro lidi, nikoliv pro vyhledávače. Lidé se budou vracet na stránku tehdy, kdy je obsah naplní a zaujme. Právě v tom případě se rozhodnou obsahu sdílet dál a váš web bude více a více navštěvovaný. Je sice skvělé, že naše články lze lehce najít ve vyhledávačích, ovšem musí čtenářům také něco dát. Investice do smysluplného obsahu se vyplatí. Text by měl dát odpovědi na otázky lidí, kteří odpovědi hledají.
• Multikanálový obsah je výhodou
Marketingová strategie v poslední době není úspěšná, pokud se nevěnuje i multikanálovému obsahu. Hitem jsou zejména videa, protože jsou ihned k mání, lehce obsahu přetočíme na to, co nás zajímá. Vytvářejte proto prezentace, které zaujmou svou vizualizací stejně jako videa. Online semináře nebo třeba infografiky jsou také skvělou podobou.